Wikia

Raboude Mondrianus de Ligne
Persoonlijke informatie
Raboude
Naam Raboude Mondrianus de Ligne
IG-naam Raboude
Geboortedatum  ?
Geboortestad Leuven
Geboorteland Brabant

Raboude Mondrianus de Ligne wordt geboren als oudste in een gezin met twee broers: Godfried en Petrus Antonius. Zijn moeder overlijdt vlak na de geboorte van zijn jongste broer. Niet veel later verlaat Raboude het ouderlijk huis. Welke omzwervingen hij heeft gemaakt, is niet duidelijk, maar uiteindelijk komt hij op 26 februari 1457 terecht in Rotterdam, Graafschap Holland, alwaar hij wordt opgevangen door familieleden.

In Holland ontmoet hij zijn vrouw Vittoria "Pippa" Borgia (getr. 15-08-1457) met wie hij drie kinderen krijgt: wijlen Eduard Noël, wijlen Nathan Alexandre en Anthonis Philippe Nicolas. Het gezin besluit tevens de pleegzorg van Linda en Laila de Bouvignes op zich te nemen.

Geloof Edit

Raboude is zeer gelovig en zet zich graag in voor de Aristotelische Kerk. Op 5 april 1457 wordt hij gedoopt door vader Stoke. Zes dagen later wordt hij benoemd als diaken van de stad Rotterdam. Op 25 september 1458 ontvangt Raboude promotie in de Congregatie van Temporele Zaken, vanaf dit moment vertegenwoordigt hij de Paus bij de Keizer.

Loopbaan Edit

  • 02-03-1457 - 04-05-1457 Ambassadeur voor het Hertogdom Milan
  • 04-05-1457 - 28-05-1457 Ambassadeur voor Franche Comté
  • 08-05-1457 - ??-10-1457 Burgemeester van Rotterdam (vijf aaneengesloten termijnen)

Landerijen Edit

De familie Raboude de Ligne bezit de volgende landerijen:

, de eerste Hollandse Keizer van het Sacrum Romanum Imperium Nationis Germanicae.

DEZE PAGINA IS NOG ONDER CONSTRUCTIE