Koninkrijken der Renaissance
Advertisement

Nadiakie de Ligne de Mérode is de echtgenote van Ghislenus de Ligne en moeder van hun kinderen Julius, Johannes en Elisabeth. Haar In Game naam is Nadiakie.

Huwelijk[]

Nadiakie stapte met Ghislenus in het huwelijk op ?? ??? 1455. Beiden waren erg gelukkig, en de bekroning op hun liefde was het moment dat hun eerste kind samen werd geboren. Later zouden er nog twee kinderen volgen: een zoon en een dochter.

Naar wat bekend is, is dat vooral Elisabeth als klein meisje veel aandacht kreeg van haar moeder.

Politiek[]

De verstandhouding tussen Nadiakie en de rest van het gezin werd even twijfelachtig toen Nadiakie besloot lid te worden van de DDP, De Democratische Partij. Zowel de kinderen, als haar man waren fanatieke Leeuwen. Dit kon dus welleens voor heibel kunnen zorgen.

Toch heeft de lidmaatschap bij de DDP nooit voor blijvende veranderingen gezorgd, behalve dan de ietswat verslechterde verstandhouding tussen moeder en zoon. Julius, als fanatieke Leeuw, kwam namelijk vaak tegen zijn moeder in opspraak. (red. Maar wat een ontzettend lieve jongen is die Julius toch.)

Kinderen[]

Het huwelijk van Nadiakie en Ghislenus bracht drie kinderen op:

Advertisement