Wikia

« Des meubles luisants,

Polis par les ans,
3249 1126241283450 1449698309 30327848 8244428 n

Décoreraient notre chambre;
Les plus rares fleurs
Mêlant leurs odeurs
Aux vagues senteurs de l'ambre,
Les riches plafonds,
Les miroirs profonds,
La splendeur orientale,
Tout y parlerait
A l'âme en secret
Sa douce langue natale.

Là, tout n'est qu'ordre et beauté,
Luxe, calme et volupté. »

Baudelaire, l’invitation au voyage

De Koninkrijken der Renaissance kennen vijf niveaus van level 0 tot level 4. Dit laatste niveau is niet gewoon een kleine steen van het grote gebouw: het zal belangrijke gevolgen hebben voor het spel, met name op het gebied van economie, productie en internationale handel.
Na een zwerver te zijn geweest, boer, veehouder, smid, timmerman, priester, rechter, schurk, graaf (enz.) geniet u nu van het leven en omgeeft u zich door luxemeubels van kostbaar hout. Bouw uw luxe landhuis en proef de meest exotische gerechten!

Herinnering: Doelen van level 3Edit

De Koninkrijken der Renaissance kent op level 3 twee wegen: die van de Staat en het Leger en die van de Kerk en de Wetenschap.
De eerste weg heeft als doel zo veel mogelijk vaardigheden in te zetten voor de gemeenschap (door het produceren van staatspunten).
De tweede weg heeft als doel de ideeën van die weg over de wereld te verspreiden aangaande het Geloof dan wel de Wetenschap (met uitzondering van de specialisatie geneeskunde waaraan hieronder een paragraaf is gewijd).
Hoe ga je van level 3 naar level 4? Dit kun je niet. Je wordt hiertoe geroepen. Meer concreet: een bepaald gedeelte van de beste van level 3 mogen overgaan (waarbij ieders pad afzonderlijk wordt bekeken). U weet niet hoeveel punten u hiervoor heeft gescoord of hoe waarschijnlijk het is dat u level 4 kan worden. Lalaloopsie

II. Level 4: een leven in rijkdom. Maar waarom?Edit

Het doel van level 4 is te leven in luxe, rust en wellust (optioneel). U moet zichzelf ontwikkelen, delicatessen eten, reizen, in het gezelschap te verkeren van ontwikkelde mensen, een landhuis bouwen en personeelsleden in verdienen. Kortom, op niveau 4 verdienen spelers luxe punten. Een van de belangrijkste verbeteringen van level 4, is dat de productie in de Koninkrijken meer divers wordt en per regio geconcentreerd: In de ene regio zal men olijven kunnen kweken, in een andere kaas, parfum, tapijten, keramiek of nog iets anders. Daarom heeft level 4 het meeste invloed op de internationale betrekkingen.

III. Inleidende opmerkingenEdit

Inleidende opmerkingen in het midden van een verhaal, het lijkt misschien gek.. En dat is het inderdaad. Maar laten we geen vrees hebben voor spot en verder gaan:

Hoeveel luxe punten een handeling oplevert is nog niet vastgesteld. Dit is de reden dat ze nog niet zijn opgenomen in deze versie van de regels. Het zal enige tijd duren voor er verschillende goederen in de Koninkrijken geproduceerd kunnen worden. Ze zullen geleidelijk aan worden toegevoegd. De overgang van level 3 naar level 4 zal geleidelijk gebeuren. Om geen nadeel toe te brengen aan nieuwe spelers (er zal een wedstrijd georganiseerd worden) zullen we wachten op een niet te verwaarlozen aantal level 4's voordat alle functies worden geactiveerd.

IV. Hoe verdient u luxe punten?Edit

A. Bouw uw landhuis en vestig uw naam in het binnenland

Het bouwen van een landhuis is een manier om veel luxe punten te verkrijgen – maar het is duur. Daarbij moet u een beroep op vele ambachten en hen exorbitante bedragen betalen:

U dient in te huren:

  • Voor de funderingen: een bepaald aantal van inwoners om aan het landhuis te werken. De aanbiedingen van de vacature worden gepost bij het stadhuis zoals de velden) en iedereen kan inschrijven.
  • Voor het frame: een aantal schrijnwerkers (spelers van level 2 of hoger met een schrijnwerkerij) daarbij moet er voldoende hout aanwezig zijn in uw landhuis.
  • Voor metselwerk: metselaars. Metselaars zijn mensen, net zoals u en ik, die metselwerk hebben gestudeerd aan de universiteit. Bovendien moet u voldoende steen opgeslagen hebben in uw landhuis.
  • Voor wandtapijten: wevers. Bovendien moeten er voldoende tapijten aanwezig zijn in uw landhuis. Zodra het landhuis klaar is kunt u bedienden inhuren, met een limiet van twee per dag. Dit levert u eveneens luxe punten op. Dit aanwerven kan op twee manieren waarbij de keuze ligt bij de speler: via een aanbieding op de vacaturemarkt van het stadhuis (net zoals bij de velden) of men kan de mensen aannemen die de dag voordien hebben gewerkt voor jou.

B. Het gebruiken van een diversiteit van producten.

De luxe draait in grote mate om consumptie. Om luxepunten te verdienen is de beste methode het consumeren van een bepaald aantal producten. De meeste van deze producten zijn eetbaar, maar niet allemaal. Als u op level 4 komt, krijgt u een ‘kaart van consumptie’. Dit ziet er als volgt uit:

ExempleCarteConso

Het idee is simpel: gebruik alle voorwerpen op deze kaart binnen een bepaalde periode en u krijgt een aantal luxepunten. Zoniet, dan krijgt u niets.
Onthoud dat de meeste van deze producten gemaakt zullen worden in een bepaalde regio van Europa: Cheddar kaas uit Sussex, yoghurt uit Bulgarije, vleeswaren uit Milaan enz.
Hoe meer kaarten je verbruikt, hoe complexer deze zullen worden.

C . Wonen in een prestigieus Graafschap en beschermer van de kunst.

Het graafschap helpt niveau 4 dagelijks in het verdienen van Luxe punten, op voorwaarde dat de persoon in kwestie een appartement of landhuis heeft in de hoofdstad en daar woont. (Ze verdienen geen punten wanneer ze de hoofdstad verlaten hebben)
De Luxe punten krijgen ze volgens :
- De prestige van het Graafschap
- De bouw van verschillende gebouwen in het Graafschap (nog niet ingevoerd)

D. Kennis en boeken

De gave om een kennis te bezitten aan 100% levert een zeker aantal Luxe punten op (eenmalig). Sommige boeken leveren je Luxe punten op.

E. Diverse

Door ooit Graaf/burgemeester/raadslid geweest te zijn, kan je (eenmalig) Luxe punten krijgen. (nog niet ingevoerd)
‘Alleen op de wereld’ bonus: Als je door 50 verschillende steden hebt gereisd, krijg je een bonus van Luxe punten. (nog niet ingevoerd – eenmalig)

V. Nieuwe voorwerpenEdit

- Komt later –

== VI. Plaatsing : Specialatie Geneeskunde, opmerkingen==

- Komt later –